:: دوره 17، شماره 69 - ( 12-1396 ) ::
جلد 17 شماره 69 صفحات 309-328 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی الگوی بهینه مدیریت دانش برای دستگاه های نظارتی در ایران مطالعه موردی: دیوان محاسبات کشور
نگار خسروی پور، محبوبه جعفری، محمدرضا عبدی
دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده:   (715 مشاهده)
با بررسی اهداف و ساختار دستگاه های نظارتی مشخص می شود که فرایند مدیریت دانش از
شناسایی و کسب دانش تا بازنگری و بازرسی نتایج نه تنها وابسته به دانش و منابع درون سازمانی
بوده بلکه ارتباطی پیوسته و گسست ناپذیر با سازمان های تحت نظارت دارد.
با توجه ب هضرورت تبدیل اطلاعات حسابرسی و نظارتی به دانش در دیوان محاسبات کشور،
این مقاله در پی آن است که به شناسایی میزان آمادگی این سازمان در پذیرش مدیریت دانش
پرداخته و مدلی مناسب برای استقرار نظام مدیریت دانش در این دستگاه نظارتی را پیشنهاد
تک نمونه ای t نماید. در بخش اول با استفاده از روش تحقیق پیمایشی و با استفاده از آزمون
به بررسی وضعیت مؤلفه های مدیریت دانش و رتب هبندی آ نها پرداخته شده است. جامعه آماری
پژوهش حسابرسان و کارشناسان حسابرسی دیوان محاسبات کشور بوده و از روش نمون هگیری
تصادفی ساده ۲۳۴ نفر انتخاب شدند. در بخش دوم به ارائه مدلی تلفیقی و بهینه برای استقرار
و ب هکارگیری مدیریت دانش در دیوان محاسبات پرداخته شده که با تکی هبر رویکردی نظارتی، بر
تهیه نقشه دانش و طراحی نظام نامه مدیریت دانش تأکید دارد.
واژه‌های کلیدی: کلمات کلیدی: مدیریت دانش، دیوان محاسبات کشور، برنامه ریزی استراتژیک، رویکرد نظارتی
متن کامل [PDF 350 kb]   (1424 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: حسابرسی
دریافت: ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۸


XML     Print



دوره 17، شماره 69 - ( 12-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها