[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
برای نویسندگان::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
صاحب امتیاز
دیوان محاسبات کشور
مدیر مسئول
دکتر سید احمدرضا دستغیب
سردبیر
دکتر مهدی مرادی
اعضای هیات تحریریه
دکتر مهدی مرادی
دکتر سیدمحمد مقیمی

دکتر ایرج نوروش
دکتر جعفر باباجانی
دکتر شکراله خواجوی
دکتر محمد کاشانی پور
دکتر محمد عرب مازار یزدی
دکتر رضا حصارزاده
دکتر مهدی صالحی


شاپای چاپی: 9691- 1681
شاپای الکترونیکی: 9691- 1681
..
تعداد دوره های فصلنامه(سال) 21
تعداد شماره های فصلنامه(پیاپی) 84
تعداد کل مقالات داوری شده 4795
تعداد کل داوران(نفر) 32
تعداد کل کاربران(نفر) 2106
کل مقالات ارسال شده 2752
کل مقالات پذیرفته شده 810
کل مقالات رد شده 1747
مقالات در حال ویرایش 147
درصد پذیرش 31%
میانگین زمان داوری 35 روز
بررسی اولیه مقالات دریافتی 8 روز
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب
..
:: دوره 24، شماره 97 - ( 12-1403 ) ::
جلد 24 شماره 97 صفحات 285-268 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر مشوق‌های رقابتی بر حق الزحمه حسابرسی
عیسی زارعی* ، عرفان ختائی ، معین یزدانی ساداتی
دانشجوی دکتری حسابداری، پردیس بین المللی ارس، دانشگاه تهران، ایمیل: Acc.zarei@gmail.com
چکیده:   (271 مشاهده)
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مشوق­های رقابتی مربوط به پست مدیریت ارشد اجرایی (مدیر عامل) و حق الزحمه حسابرسی است. جامعه آماری این پژوهش، شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار‌ تهران برای سال­های 1398 تا 1401 است. تعداد نمونه پژوهش 49 شرکت است. برای اندازه­گیری متغیر مشوق­های رقابتی از 5 مولفه (تفاوت حقوق مدیر ارشد اجرایی و میانگین حقوق سایر مدیران، سود خالص واقعی شرکت، سود خالص پیش­بینی شده، بازدهی سالانه ناشی از سود سهام و تغییر قیمت سهامی که مدیر ارشد اجرایی مالک آن است) و برای تجزیه و تحلیل روابط بین متغیرها از نرم افزارPLS  استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد مشوق­های رقابتی بر حق­الزحمه حسابرسی اثری مستقیم و معنی­دار دارد. علاوه بر این نتایج نشان داد متغیرهای تعدیلگر بازده کل دارایی­ها، بازده حقوق صاحبان سهام، نسبت بدهی و نسبت جاری؛ هیچکدام اثری معنی­دار بر رابطه مزبور ندارند.
واژه‌های کلیدی: مشوق‌های رقابتی، حق الزحمه حسابرسی، مدیر ارشد اجرایی
متن کامل [PDF 1050 kb]   (114 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: حسابرسی
دریافت: 1402/2/14 | پذیرش: 1402/12/16 | انتشار: 1403/9/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

zarei E, Khataei E. The effect of competitive incentives on audit fees. audit knowledge 2025; 24 (97) :268-285
URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-3232-fa.html

زارعی عیسی، ختائی عرفان، یزدانی ساداتی معین. اثر مشوق‌های رقابتی بر حق الزحمه حسابرسی. دانش حسابرسی. 1403; 24 (97) :268-285

URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-3232-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 24، شماره 97 - ( 12-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دانش حسابرسی Audit  Science
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657