[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
برای نویسندگان::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
صاحب امتیاز
دیوان محاسبات کشور
مدیر مسئول
دکتر سید احمدرضا دستغیب
سردبیر
دکتر مهدی مرادی
اعضای هیات تحریریه
دکتر مهدی مرادی
دکتر سیدمحمد مقیمی

دکتر ایرج نوروش
دکتر جعفر باباجانی
دکتر شکراله خواجوی
دکتر محمد کاشانی پور
دکتر محمد عرب مازار یزدی
دکتر رضا حصارزاده
دکتر مهدی صالحی


شاپای چاپی: 9691- 1681
شاپای الکترونیکی: 9691- 1681
..
تعداد دوره های فصلنامه(سال) 21
تعداد شماره های فصلنامه(پیاپی) 84
تعداد کل مقالات داوری شده 4795
تعداد کل داوران(نفر) 32
تعداد کل کاربران(نفر) 2106
کل مقالات ارسال شده 2752
کل مقالات پذیرفته شده 810
کل مقالات رد شده 1747
مقالات در حال ویرایش 147
درصد پذیرش 31%
میانگین زمان داوری 35 روز
بررسی اولیه مقالات دریافتی 8 روز
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب
..
:: دوره 16، شماره 63 - ( 6-1395 ) ::
جلد 16 شماره 63 صفحات 88-63 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل تبیینی واکنش به سود در ایران- پریسا سادات بهبهانی نیا - بیتا مشایخی
پریسا سادات بهبهانی نیا*، بیتا مشایخی
دانشگاه الزهرا
چکیده:   (4167 مشاهده)
بررسـی واکنش بازار به سـود یکی از موضوعات بااهمیت در ادبیات حسـابداری اسـت. سـوال اصلـی ایـن اسـت که برای سـنجش واکنـش بازار به سـود باید از کدام مدل اسـتفاده نمـوده و اثر کـدام عامـل را کنتـرل نمود. برای دسـت یابی به این هدف نمونۀ آماری متشـکل از 177 شـرکت پذیرفتهشـده در بـورس اوراق بهـادار تهـران، بـرای دورۀ زمانی 1383 تـا 1390 بوده اسـت. برای آزمـون فرضیـه هـای پژوهش، از تجزیهوتحلیل پنل اسـتفاده شـده اسـت. مدل قیمـت قویترین مـدل و عامـل آگاهی بخشـی قیمـت عامل اثرگـذار بود. به ایـن مفهوم که هرچه شـرکت بزرگتر باشـد بـه دلیـل موجود بودن اطالعات بیشـتر دربـاره آن واکنش به سـود کاهش یافته اسـت. 
واژه‌های کلیدی: کلمات کلیدی: واکنش بازار، آگاهی بخشی قیمت، مدل قیمت
متن کامل [PDF 707 kb]   (2073 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: حسابداری
دریافت: 1395/6/7 | پذیرش: 1395/6/7 | انتشار: 1395/6/7
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


بهبهانی نیا پریسا سادات، مشایخی بیتا. طراحی مدل تبیینی واکنش به سود در ایران- پریسا سادات بهبهانی نیا - بیتا مشایخی. دانش حسابرسی. 1395; 16 (63) :63-88

URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-1257-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 63 - ( 6-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دانش حسابرسی Audit  Science
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4657