طراحی مدل تبیینی واکنش به سود در ایران- پریسا سادات بهبهانی نیا - بیتا مشایخی
|
پریسا سادات بهبهانی نیا*، بیتا مشایخی |
دانشگاه الزهرا |
|
چکیده: (4167 مشاهده) |
بررسـی واکنش بازار به سـود یکی از موضوعات بااهمیت در ادبیات حسـابداری اسـت. سـوال اصلـی ایـن اسـت که برای سـنجش واکنـش بازار به سـود باید از کدام مدل اسـتفاده نمـوده و اثر کـدام عامـل را کنتـرل نمود. برای دسـت یابی به این هدف نمونۀ آماری متشـکل از 177 شـرکت پذیرفتهشـده در بـورس اوراق بهـادار تهـران، بـرای دورۀ زمانی 1383 تـا 1390 بوده اسـت. برای آزمـون فرضیـه هـای پژوهش، از تجزیهوتحلیل پنل اسـتفاده شـده اسـت. مدل قیمـت قویترین مـدل و عامـل آگاهی بخشـی قیمـت عامل اثرگـذار بود. به ایـن مفهوم که هرچه شـرکت بزرگتر باشـد بـه دلیـل موجود بودن اطالعات بیشـتر دربـاره آن واکنش به سـود کاهش یافته اسـت. |
|
واژههای کلیدی: کلمات کلیدی: واکنش بازار، آگاهی بخشی قیمت، مدل قیمت |
|
متن کامل [PDF 707 kb]
(2073 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
حسابداری دریافت: 1395/6/7 | پذیرش: 1395/6/7 | انتشار: 1395/6/7
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|