تاثیر کیفیت حسابرسی بر خدمات غیرحسابرسی- سید حسین سجادی-حسن فرازمند- آناهیتا بنی نعمه
|
حسین سجادی*، حسن فرازمند، آناهیتا بنی نعمه |
شهید چمران اهواز |
|
چکیده: (4775 مشاهده) |
هدف این تحقیق بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی بر میزان ارائهی خدمات غیرحسابرسی است. معیارهای کیفیت حسابرسی در این تحقیق اندازهی موسسهی حسابرسی، تخصص حسابرس در صنعت و تداوم انتخاب حسابرس بوده است. بدین منظور سه فرضیه تدوین و دادههای مربوط به 60 شرکت عضو بورس اوراق بهادار تهران و موسسات حسابرسی پذیرفته شده در جامعهی حسابداران رسمی ایران، طی سال 1391 مورد بررسی قرار گرفت. برای آزمون فرضیهها از تکنیک رگرسیون چند متغیره به روش دادههای مقطعی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که، متغیرهای اندازهی موسسهی حسابرسی، تخصص حسابرس در صنعت و تداوم انتخاب حسابرس تاثیر مثبت و معناداری بر میزان تقاضا برای ارائهی خدمات غیر حسابرسی دارند. |
|
واژههای کلیدی: کیفیت حسابرسی، اندازهی موسسهی حسابرسی، تخصص حسابرس در صنعت، تداوم انتخاب حسابرس، خدمات غیر حسابرسی. |
|
متن کامل [PDF 600 kb]
(2348 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
حسابرسی دریافت: 1395/12/17 | پذیرش: 1395/12/17 | انتشار: 1395/12/17
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|