[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
برای نویسندگان::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
صاحب امتیاز
دیوان محاسبات کشور
مدیر مسئول
دکتر سید احمدرضا دستغیب
سردبیر
دکتر مهدی مرادی
اعضای هیات تحریریه
دکتر مهدی مرادی
دکتر سیدمحمد مقیمی

دکتر ایرج نوروش
دکتر جعفر باباجانی
دکتر شکراله خواجوی
دکتر محمد کاشانی پور
دکتر محمد عرب مازار یزدی
دکتر رضا حصارزاده
دکتر مهدی صالحی


شاپای چاپی: 9691- 1681
شاپای الکترونیکی: 9691- 1681
..
تعداد دوره های فصلنامه(سال) 21
تعداد شماره های فصلنامه(پیاپی) 84
تعداد کل مقالات داوری شده 4795
تعداد کل داوران(نفر) 32
تعداد کل کاربران(نفر) 2106
کل مقالات ارسال شده 2752
کل مقالات پذیرفته شده 810
کل مقالات رد شده 1747
مقالات در حال ویرایش 147
درصد پذیرش 31%
میانگین زمان داوری 35 روز
بررسی اولیه مقالات دریافتی 8 روز
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب
..
:: دوره 16، شماره 65 - ( 12-1395 ) ::
جلد 16 شماره 65 صفحات 142-121 برگشت به فهرست نسخه ها
مفهوم پردازی تجاری سازی خدمات مالی- نبی الله الیاسی- اسدالله کردنائیج- سید حمید خدادادحسینی- پرویز احمدی
نبی اله الیاسی*، اسداله کردنائیج، حمید خداداد حسینی، پرویز احمدی
تربیت مدرس
چکیده:   (3851 مشاهده)
بررسی ها نشان می دهد علیرغم وجود رابطه بسیار نزدیک میان توسعه اقتصادی و توسعه بخش مالی، تجاری سازی دانش و فناوری در حوزه علوم انسانی، از رشد مناسبی برخوردار نبوده است. پژوهش حاضر، با توجه به کمتر شناخته تر بودن مفهوم تجاری سازی فناوری های نرم، بویژه خدمات، بدنبال تبیین مفهوم تجاری سازی خدمت مالی، است. روش شناسی پژوهش، کیفی، با استفاده از کثرت گرایی(استفاده از چند منبع داده و روش) است. برای شناسایی ابعاد، مولفه ها و اجزاء مفهوم تجاری سازی خدمات مالی، از مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه نیمه ساختار یافته با خبرگان دانشگاهی و متخصصان صنعت و برای تجزیه و تحلیل داده ها، به صورت ترکیبی از تحلیل ساختاری و تحلیل تفسیری استفاده شد. یافته های پژوهش شامل ابعاد شش گانه؛ خلق و غربالگری ایده های خدمت، تجزیه و تحلیل خدمت، طراحی خدمت  و فرآیندها، شناسایی و مدیریت ذی نفعان، توسعه سیستم ارائه خدمت، و عرضه کامل و بهبود عملکرد خدمت و چهارده مولفه؛ استراتژی کسب و کار/ توسعه خدمات جدید؛ سطح نوآوری خدمت؛ خلق ایده خدمت؛ غربالگری ایده های جدید؛ تجزیه و تحلیل فنی - تجاری خدمت؛ کسب مجوز رسمی پروژه؛ تشکیل تیم چند وظیفه ای؛ طراحی خدمت و فرایندها؛ شناسایی و درگیر کردن ذی نفعان، طراحی سیستم عرضه خدمت؛ آموزش و توانمند سازی شبکه فروش و مشتریان؛ معرفی و عرضه آزمایشی خدمت؛ عرضه خدمت در مقیاس کامل؛ و ارزیابی و بهبود عملکرد خدمت؛ با (156) جزء، است.
واژه‌های کلیدی: مفهوم پردازی، تجاری سازی، خدمات مالی
متن کامل [PDF 737 kb]   (1877 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: حسابرسی
دریافت: 1395/12/17 | پذیرش: 1395/12/17 | انتشار: 1395/12/17
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


الیاسی نبی اله، کردنائیج اسداله، خداداد حسینی حمید، احمدی پرویز. مفهوم پردازی تجاری سازی خدمات مالی- نبی الله الیاسی- اسدالله کردنائیج- سید حمید خدادادحسینی- پرویز احمدی. دانش حسابرسی. 1395; 16 (65) :121-142

URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-1415-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 65 - ( 12-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دانش حسابرسی Audit  Science
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657