مفهوم پردازی تجاری سازی خدمات مالی- نبی الله الیاسی- اسدالله کردنائیج- سید حمید خدادادحسینی- پرویز احمدی
|
نبی اله الیاسی*، اسداله کردنائیج، حمید خداداد حسینی، پرویز احمدی |
تربیت مدرس |
|
چکیده: (3851 مشاهده) |
بررسی ها نشان می دهد علیرغم وجود رابطه بسیار نزدیک میان توسعه اقتصادی و توسعه بخش مالی، تجاری سازی دانش و فناوری در حوزه علوم انسانی، از رشد مناسبی برخوردار نبوده است. پژوهش حاضر، با توجه به کمتر شناخته تر بودن مفهوم تجاری سازی فناوری های نرم، بویژه خدمات، بدنبال تبیین مفهوم تجاری سازی خدمت مالی، است. روش شناسی پژوهش، کیفی، با استفاده از کثرت گرایی(استفاده از چند منبع داده و روش) است. برای شناسایی ابعاد، مولفه ها و اجزاء مفهوم تجاری سازی خدمات مالی، از مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه نیمه ساختار یافته با خبرگان دانشگاهی و متخصصان صنعت و برای تجزیه و تحلیل داده ها، به صورت ترکیبی از تحلیل ساختاری و تحلیل تفسیری استفاده شد. یافته های پژوهش شامل ابعاد شش گانه؛ خلق و غربالگری ایده های خدمت، تجزیه و تحلیل خدمت، طراحی خدمت و فرآیندها، شناسایی و مدیریت ذی نفعان، توسعه سیستم ارائه خدمت، و عرضه کامل و بهبود عملکرد خدمت و چهارده مولفه؛ استراتژی کسب و کار/ توسعه خدمات جدید؛ سطح نوآوری خدمت؛ خلق ایده خدمت؛ غربالگری ایده های جدید؛ تجزیه و تحلیل فنی - تجاری خدمت؛ کسب مجوز رسمی پروژه؛ تشکیل تیم چند وظیفه ای؛ طراحی خدمت و فرایندها؛ شناسایی و درگیر کردن ذی نفعان، طراحی سیستم عرضه خدمت؛ آموزش و توانمند سازی شبکه فروش و مشتریان؛ معرفی و عرضه آزمایشی خدمت؛ عرضه خدمت در مقیاس کامل؛ و ارزیابی و بهبود عملکرد خدمت؛ با (156) جزء، است. |
|
واژههای کلیدی: مفهوم پردازی، تجاری سازی، خدمات مالی |
|
متن کامل [PDF 737 kb]
(1877 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
حسابرسی دریافت: 1395/12/17 | پذیرش: 1395/12/17 | انتشار: 1395/12/17
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|