[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
برای نویسندگان::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
صاحب امتیاز
دیوان محاسبات کشور
مدیر مسئول
دکتر سید احمدرضا دستغیب
سردبیر
دکتر مهدی مرادی
اعضای هیات تحریریه
دکتر مهدی مرادی
دکتر سیدمحمد مقیمی

دکتر ایرج نوروش
دکتر جعفر باباجانی
دکتر شکراله خواجوی
دکتر محمد کاشانی پور
دکتر محمد عرب مازار یزدی
دکتر رضا حصارزاده
دکتر مهدی صالحی


شاپای چاپی: 9691- 1681
شاپای الکترونیکی: 9691- 1681
..
تعداد دوره های فصلنامه(سال) 21
تعداد شماره های فصلنامه(پیاپی) 84
تعداد کل مقالات داوری شده 4795
تعداد کل داوران(نفر) 32
تعداد کل کاربران(نفر) 2106
کل مقالات ارسال شده 2752
کل مقالات پذیرفته شده 810
کل مقالات رد شده 1747
مقالات در حال ویرایش 147
درصد پذیرش 31%
میانگین زمان داوری 35 روز
بررسی اولیه مقالات دریافتی 8 روز
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب
..
:: دوره 22، شماره 87 - ( دانش حسابرسی 1401 ) ::
جلد 22 شماره 87 صفحات 192-160 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین مدل بهینه پاداش کارکنان بر اساس ارزیابی عملکرد در شرکت‌های هلدینگ به روش داده بنیاد چند وجهی
محمد محمدی ، شکراله خواجوی* ، رضا تهرانی ، حسین صفری
استاد حسابداری دانشگاه شیراز، نویسنده مسئول، پست الکترونیک: shkhajavi@rose.shirazu.ac.ir
چکیده:   (1032 مشاهده)
هدف این پژوهش معرفی الگوی پرداخت پاداش در شرکت‏های هلدینگ است.  در پژوهش حاضر با استفاده از روش مالتی­گراندد­تئوری و با استفاده از رویکرد مصاحبه در جمع آوری داده‏ها در شرکت‏های هلدینگ، یک مدل چند وجهی به منظور پرداخت پاداش تدوین گردید. این پژوهش از نظر هدف، پژوهش بنیادی (پایه) است همچنین از نظر ماهیت داده‏ها پژوهش کیفی، از نظر روش شناخت، پژوهشی فلسفی و تجربی و از نظر نوع استدلال، هم قیاسی و هم استقرایی است. به منظور دستیابی به هدف پژوهش، روش‏های مختلف پرداخت پاداش و شیوه‏های ارزیابی عملکرد، مشکلات نمایندگی و سایر موارد موثر در سازوکار پاداش در شرکت‏های هلدینگ بررسی گردیده است.
با انجام مصاحبه‏های ساخت یافته جمعا 247 کد مفهومی استخراج گردید. با استفاده از نرم افزار max q da کدهای استخراج شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس یافته‏های مستخرج از مصاحبه‏ها، مدل پاداش در شرکت‏های هلدینگ شامل: شرایط محیطی، طرح‏های پاداش، نوع پاداش، ارزیابی عملکرد، عرضه و تقاضا و شرایط اجرا است که در بخش شرایط اجرا باید به عواملی نظیر شفافیت، سقف و کف، حساسیت به پاداش و مشکلات نمایندگی توجه نمود.
 
واژه‌های کلیدی: پاداش، شرکت‌های هلدینگ، ارزیابی عملکرد، تئوری نمایندگی، مالتی گراندد تئوری
متن کامل [PDF 807 kb]   (609 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: حسابداری
دریافت: 1398/1/12 | پذیرش: 1398/3/7 | انتشار: 1401/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadi M, khajavi S, tehrani R, safari H. Optimal Model of Paying Rewards Generating According to Performance Measurement through Holding Companies Multi-Grounded Theory Approach. audit knowledge 2022; 22 (87) :160-192
URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-2095-fa.html

محمدی محمد، خواجوی شکراله، تهرانی رضا، صفری حسین. تبیین مدل بهینه پاداش کارکنان بر اساس ارزیابی عملکرد در شرکت‌های هلدینگ به روش داده بنیاد چند وجهی. دانش حسابرسی. 1401; 22 (87) :160-192

URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-2095-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 22، شماره 87 - ( دانش حسابرسی 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دانش حسابرسی Audit  Science
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4657