[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
برای نویسندگان::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
صاحب امتیاز
دیوان محاسبات کشور
مدیر مسئول
دکتر سید احمدرضا دستغیب
سردبیر
دکتر مهدی مرادی
اعضای هیات تحریریه
دکتر مهدی مرادی
دکتر سیدمحمد مقیمی

دکتر ایرج نوروش
دکتر جعفر باباجانی
دکتر شکراله خواجوی
دکتر محمد کاشانی پور
دکتر محمد عرب مازار یزدی
دکتر رضا حصارزاده
دکتر مهدی صالحی


شاپای چاپی: 9691- 1681
شاپای الکترونیکی: 9691- 1681
..
تعداد دوره های فصلنامه(سال) 21
تعداد شماره های فصلنامه(پیاپی) 84
تعداد کل مقالات داوری شده 4795
تعداد کل داوران(نفر) 32
تعداد کل کاربران(نفر) 2106
کل مقالات ارسال شده 2752
کل مقالات پذیرفته شده 810
کل مقالات رد شده 1747
مقالات در حال ویرایش 147
درصد پذیرش 31%
میانگین زمان داوری 35 روز
بررسی اولیه مقالات دریافتی 8 روز
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب
..
:: دوره 19، شماره 77 - ( 12-1398 ) ::
جلد 19 شماره 77 صفحات 165-141 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بهبود پاسخگویی مدیران در نظام حسابداری بخش عمومی با رویکرد تئوری زمینه بنیان
کیومرث داودی*، حسین ایزدی، سینا خردیار
دانشگاه آزاد
چکیده:   (2733 مشاهده)
با افزایش مطالبه عمومی در مورد پاسخگویی بخش‌های مختلف حاکمیتی و تبیین و تدوین حقوق شهروندی، سازمان­ها به شاخص­ها و الگوهایی برای بررسی عملکرد پاسخگویی بخش‌های مختلف خود و به خصوص سطوح مدیریتی نیاز پیدا کرده­اند. ضعف معیارهای اندازه ­گیری سنتی و تغییر محیط، همراه با مطالبه‌گری عمومی، نیاز به طراحی مجدد سیستم ­ها­ی اندازه ­گیری عملکرد را در سازمان­ها مطرح کرده است. وجود چنین سیستمی می‌تواند به مدیران در اتخاذ تصمیم های منطقی و مفید جهت دستیابی به اهداف سازمانی، کمک نماید و در جهت بهبود پاسخگویی آنها نقش مهمی بازی نماید.
در این پژوهش جامعه ­آماری شامل کلیه مدیران سازمان‌ها می‌باشند و با استفاده از جدول مورگان، میزان نمونه 384  نفر در نظر گرفته شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها، شامل تکنیک های آماری، آمار ناپارامتریک آزمون 2χ ، کارل پیرسون و آزمون دقیق فیشر و نیز تکنیک آنتروپی شانون برای محاسبه میزان اهمیت متغیرها می باشد.
در این پژوهش اهداف تحقیق عبارت اند از رشد و گسترش فرهنگ پاسخگویی مدیران، مطالعه و تعیین عوامل مؤثر بر بهبود پاسخگویی مدیران و نهایتاً بهبود پاسخگویی مدیران در نظام حسابداری بخش عمومی. لذا در پژوهش سعی گردید در جهت تحقق اهداف مذکور، گام برداشته شود. در این مسیر، دو فاز کاملاً مجزا طراحی و اجرا گردید. در فاز اول تحقیق که رویکردی کیفی داشت، دستیابی به مدل مفهومی شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بهبود پاسخگویی مدیران در نظام حسابداری بخش عمومی هدف قرار گرفت. جهت تحقق این هدف، از متدولوژی کیفی تئوری داده بنیاد کمک گرفته شده و ماحصل آن طراحی مدلی اولیه مبتنی بر مدل پارادایمی بود. اما جهت برازش این مدل، نیاز بود تا از متدولوژی های کمی نیز کمک گرفته شود. لذا، در فاز دوم پژوهش، برازش کمی مدل تحقیق و آزمون 10 فرضیه مستخرج از آن، بر اساس روش تحلیل مسیر هدف گذاری گردید که ماحصل و نتیجه این فاز، برازش و تأیید کلی مدل بود.
واژه‌های کلیدی: پاسخگویی، حسابداری بخش عمومی، حاکمیت، مطالبه گری عمومی
متن کامل [PDF 1438 kb]   (821 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: حسابرسی
دریافت: 1398/11/30 | پذیرش: 1398/11/30 | انتشار: 1398/11/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


داودی کیومرث، ایزدی حسین، خردیار سینا. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بهبود پاسخگویی مدیران در نظام حسابداری بخش عمومی با رویکرد تئوری زمینه بنیان. دانش حسابرسی. 1398; 19 (77) :141-165

URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-2406-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 77 - ( 12-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دانش حسابرسی Audit  Science
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657