صاحب امتیاز دیوان محاسبات کشور مدیر مسئول دکتر سید احمدرضا دستغیب سردبیر دکتر مهدی مرادی اعضای هیات تحریریه دکتر مهدی مرادی
دکتر سیدمحمد مقیمی دکتر ایرج نوروش دکتر جعفر باباجانی دکتر شکراله خواجوی دکتر محمد کاشانی پور دکتر محمد عرب مازار یزدی دکتر رضا حصارزاده دکتر مهدی صالحی
گروه حسابداری، واحد مسجد سلیمان، دانشگاه آزاد اسلامی، مسجدسلیمان، ایران(نویسنده مسئول). ak.salehi@iau.ac.ir
چکیده: (396 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی بازاریابی اجتماعی در حسابرسی با روش نظریهپردازی داده بنیاد میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان حرفه حسابرسی میباشند. که تعداد 14 نفر روش نمونهگیری گلوله برفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه نیمه ساختار یافته با خبرگان و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و دادهها، تحلیل محتوا با استفاده از سه مرحله کدگذاری و بهرهگیری از نرم افزارMaxqda میباشد. در این پژوهش پدیده محوری بازایابی اجتماعی در حسابرسی است. در این راستا، مقولههای کلان، مقولههای اصلی و فرعی، تحت شرایط علی، مداخلهگر، زمینهای، راهبردها و پیامدها از دادههای پژوهش (مصاحبهها( استخراج گردید. نتایج بیانگر این است که بازاریابی اجتماعی در حسابرسی میتواند همراه با در نظر گرفتن منافع جامعه به منافع کسبوکار و نیز منافع مشتریان و شرکتها منجر شود. موسسات حسابرسی با استفاده از بازاریابی اجتماعی در کنار توجه به اصل مشتریمداری، رعایت آییننامه و استانداردهای تعیین شده، اخلاق حرفهای و رقابت، خدماتی متناسب با خواستهها و نیازهای مشتریان خود ارائه دهند و علاوه برآن بر وفاداری و رضایت مشتریان، بهبود عملکرد، کسب مزیت رقابتی و بهبود خدمات حسابرسی بیافزایند و جایگاهی متمایز در ذهن مشتریان خود و سایر رقبا در بازار به دست آورند.
Alasvand A, Salehi A K, Kouhbor M A. Presenting a Social Marketing Model of Audit Based on Grounded Theory. audit knowledge 2023; 23 (91) :285-312 URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-2936-fa.html
الاسوند عزیزاله، صالحی الهکرم، کوه بر محمد امین. ارائه مدل بازاریابی اجتماعی حسابرسی به روش نظریه داده بنیاد. دانش حسابرسی. 1402; 23 (91) :285-312