[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
برای نویسندگان::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
صاحب امتیاز
دیوان محاسبات کشور
مدیر مسئول
دکتر سید احمدرضا دستغیب
سردبیر
دکتر مهدی مرادی
اعضای هیات تحریریه
دکتر مهدی مرادی
دکتر سیدمحمد مقیمی

دکتر ایرج نوروش
دکتر جعفر باباجانی
دکتر شکراله خواجوی
دکتر محمد کاشانی پور
دکتر محمد عرب مازار یزدی
دکتر رضا حصارزاده
دکتر مهدی صالحی


شاپای چاپی: 9691- 1681
شاپای الکترونیکی: 9691- 1681
..
تعداد دوره های فصلنامه(سال) 21
تعداد شماره های فصلنامه(پیاپی) 84
تعداد کل مقالات داوری شده 4795
تعداد کل داوران(نفر) 32
تعداد کل کاربران(نفر) 2106
کل مقالات ارسال شده 2752
کل مقالات پذیرفته شده 810
کل مقالات رد شده 1747
مقالات در حال ویرایش 147
درصد پذیرش 31%
میانگین زمان داوری 35 روز
بررسی اولیه مقالات دریافتی 8 روز
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب
..
:: دوره 22، شماره 89 - ( 12-1401 ) ::
جلد 22 شماره 89 صفحات 324-305 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر استراتژی‌های تجاری بر سیاست تقسیم سود با تاکید بر نقش تعدیل‌کننده عوامل مالی شرکت
عباس قدرتی زوارم* ، محمد نوروزی
استادیار گروه حسابداری، دانشکده علوم انسانی، موسسه آموزش عالی اشراق، خراسان شمالی، ایران (نویسنده مسئول)، (Abbas.ghodratizoeram@gmail.com).
چکیده:   (303 مشاهده)
یکی از چالش‌های سازمان‌ها رقابت و تمایل به افزایش سود می‌باشد. با توجه به گستردگی و رقابت موجود در بازارها نسبت به گذشته، بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا با تدوین استراتژی‌های رقابتی مناسب، مزیت رقابتی را به‌دست آورند. سیاست تقسیم سود از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در ادبیات نظری پژوهش است که بر اساس آن سهامداران نیز تصمیم‌های مربوط را خواهند گرفت. لذا هنگامی که شرکت‌ها با مشکل عدم تقارن اطلاعاتی بالا مواجه هستند، درصد پرداخت سود خود را به منظور کاهش سطح عدم تقارن اطلاعات و همچنین نشانه‌ای از سوددهی و کیفیت، بالا می‌برند. بر پایه این استدلال، هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر نقش تعدیل‌کننده ویژگی‌های شرکت بر رابطه بین استراتژی‌های تجاری و سیاست‌ تقسیم سود شرکت‌ها با استفاده از یک نمونه متشکل از 130 شرکت طی سال‌های 1395 تا 1401 است. نتایج بدست آمده از فرضیه اول نشان‌دهنده آن است که بین استراتژی تجاری و سیاست تقسیم سود رابطه معناداری وجود دارد. همچنین استراتژی تجاری نقش تعدیل‌کننده بر رابطه بین سیاست تقسیم سود و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و عملکرد شرکت را دارد.

 
واژه‌های کلیدی: عوامل مالی شرکت، استراتژی‌های تجاری، سیاست تقسیم سود
متن کامل [PDF 864 kb]   (155 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: حسابرسی
دریافت: 1401/4/26 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghodratizoeram A, Norouzi M. The Effect of the Business Strategies on the Profit Sharing Policy, Emphasizing the Moderating Role of the Company's Financial Factors. audit knowledge 2023; 22 (89) :305-324
URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-2943-fa.html

قدرتی زوارم عباس، نوروزی محمد. تاثیر استراتژی‌های تجاری بر سیاست تقسیم سود با تاکید بر نقش تعدیل‌کننده عوامل مالی شرکت. دانش حسابرسی. 1401; 22 (89) :305-324

URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-2943-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 22، شماره 89 - ( 12-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دانش حسابرسی Audit  Science
Persian site map - English site map - Created in 0.17 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657