[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
برای نویسندگان::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
صاحب امتیاز
دیوان محاسبات کشور
مدیر مسئول
دکتر سید احمدرضا دستغیب
سردبیر
دکتر مهدی مرادی
اعضای هیات تحریریه
دکتر مهدی مرادی
دکتر سیدمحمد مقیمی

دکتر ایرج نوروش
دکتر جعفر باباجانی
دکتر شکراله خواجوی
دکتر محمد کاشانی پور
دکتر محمد عرب مازار یزدی
دکتر رضا حصارزاده
دکتر مهدی صالحی


شاپای چاپی: 9691- 1681
شاپای الکترونیکی: 9691- 1681
..
تعداد دوره های فصلنامه(سال) 21
تعداد شماره های فصلنامه(پیاپی) 84
تعداد کل مقالات داوری شده 4795
تعداد کل داوران(نفر) 32
تعداد کل کاربران(نفر) 2106
کل مقالات ارسال شده 2752
کل مقالات پذیرفته شده 810
کل مقالات رد شده 1747
مقالات در حال ویرایش 147
درصد پذیرش 31%
میانگین زمان داوری 35 روز
بررسی اولیه مقالات دریافتی 8 روز
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب
..
:: دوره 24، شماره 95 - ( 9-1403 ) ::
جلد 24 شماره 95 صفحات 254-211 برگشت به فهرست نسخه ها
آیا سازوکارهای برندسازی داخلی می‌تواند سبب ارتقاء رضایت شغلی و درگیرسازی کارکنان شود؟ مورد مطالعه: دیوان محاسبات کشور
پیوند میرزائیان خمسه* ، پری گنجی ، امیرحسین دهقانان
دانشگاه الزهرا
چکیده:   (269 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر، گسترش مفاهیم مرتبط با برندسازی داخلی، شامل (1) معرفی سه سازوکار اصلی برندسازی داخلی شامل دانش برند، انتشار دانش برند و تعهد عاطفی به برند، (2) ارائه­ی پیامدهای آن از جمله رضایت شغلی و درگیرسازی کارکنان، و (3) بررسی نقش میانجی تعهدعاطفی به برند در رابطه­ی دانش برند و رضایت شغلی در سازمان دیوان محاسبات کشور، است که برای غنای نظری از دو نظریه هویت اجتماعی و تبادل اجتماعی به‌ منزله دریچه­های نظری پایه استفاده شد.
روش­شناسی: روش­شناسی این پژوهش بر مبنای مدل پیاز پژوهش از نظر فلسفه پژوهش، اثبات­گرایی؛ هدف، توصیفی؛ جهت­گیری پژوهش، کاربردی؛ استراتژی آن، پیمایش؛ شیوه­پژوهش، کمّی؛ قلمرو زمانی پژوهش، تک­مقطعی و روش جمع­آوری داده­ها، پرسش­نامه است.
یافته­ها: پنج فرضیه از شش فرضیه مورد آزمون، در این پژوهش تائید شدند. با این­وجود فرضیه ششم که نقش میانجی تعهد عاطفی به برند را در رابطه­ی میان دانش برند و رضایت شغلی مورد بررسی قرار داده بود، تائید نشد.
نتایج: نتایج نشان داد که ادراک کارکنان از انتشار دانش برند منجر به ارتقای سطح دانش آن­ها از برند، سپس افزایش تعهد عاطفی ایشان به برند و در نهایت ارتقای سطح رضایت شغلی و درگیرسازی بیشتر کارکنان می­شود. نتایج حاصل شده می­تواند منجر به ارائه راهکارهایی برای ارزیابی مدیران دیوان محاسبات از سطح ادراک کارکنان در ارتباط با مفهوم برندسازی داخلی و ارتقای این مفهوم در یکی از مهم­ترین نهادهای  نظارتی کشور شود.
 
واژه‌های کلیدی: برندسازی داخلی، انتشار دانش برند، دیوان محاسبات، رضایت شغلی، درگیری کارکنان.
متن کامل [PDF 1419 kb]   (139 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت
دریافت: 1401/12/28 | پذیرش: 1402/2/16 | انتشار: 1403/6/6
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

MirzaeianKhamseh P, Ganji P, Dehghanan A. Can Internal Branding Mechanisms Improve Job Satisfaction and Employee Engagement? Case Study: Supreme Audit Court. audit knowledge 2024; 24 (95) :211-254
URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-3045-fa.html

میرزائیان خمسه پیوند، گنجی پری، دهقانان امیرحسین. آیا سازوکارهای برندسازی داخلی می‌تواند سبب ارتقاء رضایت شغلی و درگیرسازی کارکنان شود؟ مورد مطالعه: دیوان محاسبات کشور. دانش حسابرسی. 1403; 24 (95) :211-254

URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-3045-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 24، شماره 95 - ( 9-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دانش حسابرسی Audit  Science
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657