[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
برای نویسندگان::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
صاحب امتیاز
دیوان محاسبات کشور
مدیر مسئول
دکتر سید احمدرضا دستغیب
سردبیر
دکتر مهدی مرادی
اعضای هیات تحریریه
دکتر مهدی مرادی
دکتر سیدمحمد مقیمی

دکتر ایرج نوروش
دکتر جعفر باباجانی
دکتر شکراله خواجوی
دکتر محمد کاشانی پور
دکتر محمد عرب مازار یزدی
دکتر رضا حصارزاده
دکتر مهدی صالحی


شاپای چاپی: 9691- 1681
شاپای الکترونیکی: 9691- 1681
..
تعداد دوره های فصلنامه(سال) 21
تعداد شماره های فصلنامه(پیاپی) 84
تعداد کل مقالات داوری شده 4795
تعداد کل داوران(نفر) 32
تعداد کل کاربران(نفر) 2106
کل مقالات ارسال شده 2752
کل مقالات پذیرفته شده 810
کل مقالات رد شده 1747
مقالات در حال ویرایش 147
درصد پذیرش 31%
میانگین زمان داوری 35 روز
بررسی اولیه مقالات دریافتی 8 روز
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب
..
:: دوره 23، شماره 92 - ( 10-1402 ) ::
جلد 23 شماره 92 صفحات 305-281 برگشت به فهرست نسخه ها
مفهوم پردازی الگوی تعالی بازاریابی مبتنی بر آیین رفتار حرفه ای در موسسات حسابرسی با رویکرد داده بنیاد
اکتای یمرعلی ، حسین فخاری* ، اسفندیار ملکیان ، میثم شیرخدایی
دانشیار گروه حسابداری دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران، نویسنده مسئول، ایمیل: h.fakhari@umz.ac.ir
چکیده:   (325 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی تعالی با رویکرد پارادرایمی در موسسات حسابرسی شکل گرفته است. روش پژوهش حاضر با رویکرد داده­بنیاد در سال 1401 انجام شده است. جامعه پژوهش شرکاء، مدیران عامل موسسات حسابرسی، افراد با سابقه عضویت در هیات مدیره جامعه حسابداران رسمی می­باشند، که با نمونه­گیری هدفمند 26 نفر از آن­ها به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع­آوری داده­ها، مصاحبه­های عمیق نیمه ساختار یافته بوده است. یافته­ها نشان دهنده­ی بیش از 165 مفهوم اولیه منحصر به فرد، 62 مفهوم ثانویه و 25 مقوله اصلی بوده است. که از مهترین عناصر الگوی ارائه شده می­توان به شرایط علی(از قبیل مشکلات مالی موسسات)، شرایط مداخله گر(از قبیل خرید اظهار نظر)، شرایط زمینه­ای(از قبیل ویژگی های ساختاری حرفه)، پیامدها(از قبیل تحقق انتظارات ذینفعان کلیدی) و  راهبردها  در دو سطح اجرا(از قبیل مدیریت ارتباط با صاحبکاران) و کنترل و اصلاح (از قبیل ممیزی بازار) اشاره داشت. مطالعه حاضر را می­توان اولین تلاش در زمینه ارائه الگوی تعالی به طور خاص در موسسات حسابرسی با تاکید بر آیین رفتار حرفه­ای دانست که موجب ورود و کاربست مفاهیم بازاریابی و تعالی بخشی دانش بازاریابی در موسسات حسابرسی می­شود. و از سوی دیگر می­تواند زمینه ساز طراحی ابزار کنترل کیفیت بر فعالیت­های بازاریابی موسسات حسابرسی توسط نهادهای نظارتی شود.
شماره‌ی مقاله: 11
واژه‌های کلیدی: آیین رفتار حرفه ای، موسسات حسابرسی، الگوی تعالی، بازاریابی
متن کامل [PDF 514 kb]   (98 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: حسابرسی
دریافت: 1402/3/11 | پذیرش: 1402/4/28 | انتشار: 1402/12/20
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

yamrali O, fakhari H, Malekian E, Shirkhodaie M. Conceptualization of marketing excellence model based on professional code of conduct in audit institutions using a Grounded Theory. audit knowledge 2024; 23 (92) : 11
URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-3084-fa.html

یمرعلی اکتای، فخاری حسین، ملکیان اسفندیار، شیرخدایی میثم. مفهوم پردازی الگوی تعالی بازاریابی مبتنی بر آیین رفتار حرفه ای در موسسات حسابرسی با رویکرد داده بنیاد. دانش حسابرسی. 1402; 23 (92) :281-305

URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-3084-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 23، شماره 92 - ( 10-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دانش حسابرسی Audit  Science
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657