[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
برای نویسندگان::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
صاحب امتیاز
دیوان محاسبات کشور
مدیر مسئول
دکتر سید احمدرضا دستغیب
سردبیر
دکتر مهدی مرادی
اعضای هیات تحریریه
دکتر مهدی مرادی
دکتر سیدمحمد مقیمی

دکتر ایرج نوروش
دکتر جعفر باباجانی
دکتر شکراله خواجوی
دکتر محمد کاشانی پور
دکتر محمد عرب مازار یزدی
دکتر رضا حصارزاده
دکتر مهدی صالحی


شاپای چاپی: 9691- 1681
شاپای الکترونیکی: 9691- 1681
..
تعداد دوره های فصلنامه(سال) 21
تعداد شماره های فصلنامه(پیاپی) 84
تعداد کل مقالات داوری شده 4795
تعداد کل داوران(نفر) 32
تعداد کل کاربران(نفر) 2106
کل مقالات ارسال شده 2752
کل مقالات پذیرفته شده 810
کل مقالات رد شده 1747
مقالات در حال ویرایش 147
درصد پذیرش 31%
میانگین زمان داوری 35 روز
بررسی اولیه مقالات دریافتی 8 روز
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب
..
:: دوره 11، شماره 4 - ( 3-1390 ) ::
جلد 11 شماره 4 صفحات 37-22 برگشت به فهرست نسخه ها
تجارت الکترونیک و آمادگی الکترونیکی
مریم عسگری*
دانشگاه آزاد بوکان
چکیده:   (11864 مشاهده)

چکیده

پیشرفت شگفت‏انگیز فناوری اطلاعات و ارتباطات و گسترش آن به بازارهای پولی و مالی علاوه بر تسهیل امور مشتریان بانک، روش‏های سنتی بانکداری را نیز متحول کرده است. با رشد چشم‏گیر معاملات به شیوه تجارت الکترونیکی و نیز دادوستد و تجارت برای نقل و انقال پول نیاز بیشتری به بانک پیدا شده است و بانکداری الکترونیک به عنوان بخش لاینفک از تجارت الکترونیکی تبدیل شده است. دسترسی به شبکه جهانی اینترنت و گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمانهای مختلف از طریق دنیای مجازی، بستری مناسب برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است و تجارت الکترونیک را می‏توان از تبعات گسترش و نفوذ دانست برای داشتن یک برنامه صحیح و تعیین گامهای لازم برای حضور در عصر اطلاعات، تعیین جایگاه فعلی کشورها و سازمانها در مسیر پیشروی به سوی جامعه الکترونیک الزامی است. بنابراین ارزیابی آمادگی الکترونیکی چه در سطح ملی و چه در سطح سازمانی برای توسعه دولت الکترونیکی این امکان را به تصمیم‎گیرندگان می‎دهد تا با شناخت نقاط ضعف و قوت راهبرد مناسبی را برای بالا بردن قابلیتهای فنی و سازمانی لازم برای توسعه دولت الکترونیک اتخاذ نمایند. در این مقاله سعی شده است ابتدا بانکداری، تجارت، آمادگی و دولت الکترونیکی تعریف، چارچوب تجارت الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی و انتقال وجوه توضیح داده شود و سپس کشورهای آسه‎آن و آمادگی الکترونیکی، دولت الکترونیکی و مزایای آن تشریح گردد. و در نهایت از جایگاه تجارت الکترونیک در ایران و کشورهای در حال توسعه بحث شده است.

واژه‌های کلیدی: فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی، دولت الکترونیکی و آمادگی الکترونیکی
متن کامل [PDF 405 kb]   (2699 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت
دریافت: 1392/2/30 | پذیرش: 1392/9/16 | انتشار: 1390/3/25
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


عسگری مریم. تجارت الکترونیک و آمادگی الکترونیکی. دانش حسابرسی. 1390; 11 (4) :22-37

URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-58-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 4 - ( 3-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دانش حسابرسی Audit  Science
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657