ترکیب بهینه تدریس و پژوهش:تحول لازم در آموزش حسابداری
|
شکر اله خواجوی، شعله منصوری* |
|
|
چکیده: (10792 مشاهده) |
چکیده اطلاعات حسابداری یکی از انواع مهم اطلاعات برای تصمیمگیرندگان است. این اطلاعات نقش با اهمیتی در پایداری توسعه بنگاههای اقتصادی ایفا میکند. حرفه حسابداری و حسابداران به عنوان تولیدکنندگان و اعتباردهندگان به این اطلاعات از جایگاه ویژهای در اقتصاد و صنعت برخوردارند. امروزه با تحولات اقتصادی کشورها تخمینهای حسابداری، ارزیابیهای ریسک و قضاوتهای حرفهای در مقایسه با دورههای گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. توسعه اقتصادی، تقاضای نیروی کار را از حسابداران و حسابرسان ابتدایی به سمت کسانی سوق میدهد که میدانند چگونه از اطلاعات حسابداری استفاده کنند و چگونه اطلاعات را برای استفادهکنندگان تولید، کنترل و تهیه نمایند. در این میان آموزش حسابداری از اهمیتی ویژه برخوردار است که آثار اقتصادی آن قابل وصف نیست. در واقع نتایج حاصل از آموزش حسابداری به عنوان اهرمی خواهد بود که ارتقای مدیریت جامعه و توسعه اقتصادی را دربرخواهد گرفت. یکی از موضوعات مورد بحث در مجامع دانشگاهی، تقابل تدریس در پژوهش است. موفقیت بلندمدت دانشگاهها به توانایی آنان در طراحی برنامههای درسی و پژوهشی بستگی دارد بهطوری که ذخیره انسانی فعلی و آتی دانشگاهها را بهینه و متعادل کئد. |
|
واژههای کلیدی: آموزش حسابداری، تدریس، پژوهش، دانش حسابداری |
|
متن کامل [PDF 206 kb]
(4285 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
حسابداری دریافت: 1392/3/1 | پذیرش: 1392/9/16 | انتشار: 1390/6/24
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|