[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
برای نویسندگان::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
صاحب امتیاز
دیوان محاسبات کشور
مدیر مسئول
دکتر سید احمدرضا دستغیب
سردبیر
دکتر مهدی مرادی
اعضای هیات تحریریه
دکتر مهدی مرادی
دکتر سیدمحمد مقیمی

دکتر ایرج نوروش
دکتر جعفر باباجانی
دکتر شکراله خواجوی
دکتر محمد کاشانی پور
دکتر محمد عرب مازار یزدی
دکتر رضا حصارزاده
دکتر مهدی صالحی


شاپای چاپی: 9691- 1681
شاپای الکترونیکی: 9691- 1681
..
تعداد دوره های فصلنامه(سال) 21
تعداد شماره های فصلنامه(پیاپی) 84
تعداد کل مقالات داوری شده 4795
تعداد کل داوران(نفر) 32
تعداد کل کاربران(نفر) 2106
کل مقالات ارسال شده 2752
کل مقالات پذیرفته شده 810
کل مقالات رد شده 1747
مقالات در حال ویرایش 147
درصد پذیرش 31%
میانگین زمان داوری 35 روز
بررسی اولیه مقالات دریافتی 8 روز
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب
..
:: دوره 11، شماره 5 - ( 6-1390 ) ::
جلد 11 شماره 5 صفحات 81-69 برگشت به فهرست نسخه ها
ترکیب بهینه تدریس و پژوهش:تحول لازم در آموزش حسابداری
شکر اله خواجوی، شعله منصوری*
چکیده:   (10792 مشاهده)

چکیده

 اطلاعات حسابداری یکی از انواع مهم اطلاعات برای تصمیم‎گیرندگان است. این اطلاعات نقش با اهمیتی در پایداری توسعه بنگاه‏های اقتصادی ایفا می‎کند. حرفه حسابداری و حسابداران به عنوان تولیدکنندگان و اعتباردهندگان به این اطلاعات از جایگاه ویژه‏ای در اقتصاد و صنعت برخوردارند. امروزه با تحولات اقتصادی کشورها تخمین‏های حسابداری، ارزیابی‏های ریسک و قضاوت‏های حرفه‏ای در مقایسه با دوره‏های گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. توسعه اقتصادی، تقاضای نیروی کار را از حسابداران و حسابرسان ابتدایی به سمت کسانی سوق می‏دهد که می‏دانند چگونه از اطلاعات حسابداری استفاده کنند و چگونه اطلاعات را برای استفاده‎کنندگان تولید، کنترل و تهیه نمایند. در این میان آموزش حسابداری از اهمیتی ویژه برخوردار است که آثار اقتصادی آن قابل وصف نیست. در واقع نتایج حاصل از آموزش حسابداری به عنوان اهرمی خواهد بود که ارتقای مدیریت جامعه و توسعه اقتصادی را دربرخواهد گرفت. یکی از موضوعات مورد بحث در مجامع دانشگاهی، تقابل تدریس در پژوهش است. موفقیت بلندمدت دانشگاهها به توانایی آنان در طراحی برنامه‏های درسی و پژوهشی بستگی دارد به‏طوری که ذخیره انسانی فعلی و آتی دانشگاهها را بهینه و متعادل کئد.

واژه‌های کلیدی: آموزش حسابداری، ‌تدریس، پژوهش، دانش حسابداری
متن کامل [PDF 206 kb]   (4285 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: حسابداری
دریافت: 1392/3/1 | پذیرش: 1392/9/16 | انتشار: 1390/6/24
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


خواجوی شکر اله، منصوری شعله. ترکیب بهینه تدریس و پژوهش:تحول لازم در آموزش حسابداری. دانش حسابرسی. 1390; 11 (5) :69-81

URL: http://danesh.dmk.ir/article-1-74-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 5 - ( 6-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دانش حسابرسی Audit  Science
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657